7.7.09

Večeře v Zelené kočce

Druhá část započaté soboty s G3ron1mem jsme měli v plánu pořádnou žranici. Původně jsme sem chtěli jít na oběd ale nakonec došlo na nečekaný plán, viz. poslední příspěvek. Kolem sedmé večerní jsme tedy dali přednost Kočce před Psem, ještě že ale tak, dnes jsem se dozvěděl, že mají celý týden dovolenou právě sobotou počínaje. To by možná vysvětlovalo i to, proč servírka ze Psa byla večer jako host v Kočce :)

Atmosféra:
Mírně intimnější prostředí v jak jinak než zelenou převládajících barvách, převážně příjemná dřevěná výzdoba. Cítil jsem se příjemně a to i na zahrádce, od doby co odešel pán, který za mnou seděl a měl neutuchající potřebu co minutu si párkrát zadupat patou po pódiu a slušně mě tím nadtřásat a ss...iritovat. To ovšem nedávám Kočce za chybu.

Jídlo:
Tentokrát jsem si dal experimentálně, Lososa zapečeného s pestem a pomerančovými mrkvemi. Zní to rozhodně zajímavě, škoda, že to až tak extra zajímavě nechutnalo. Lososa mám obecně velmi rád, na pestu byl na jedné straně malinko připečený a skoro žádný tam nebyl. Zato rozmražovanou mrkví z pytlíku rozhodně nešetřili, najedla by se celá zaječí rodina a ještě by zbylo na snídani. Celé to bylo takové relativně obyčejné, alespoň že měli správný příbor na rybu. Zeleninová obloha jako ke každému jinému jídlu mi taky zrovna neseděla, lupen salátu jak zednická rukavice a dvě čtvrtky rajčete asi nesmí chybět u ničeho. To jsem to ale zhanil co, a přitom to nebylo tak špatný. Tak alespoň ještě z jindy pochválím vynikající meníčkový kotlet se švestkovou omáčkou, z čerstvých švestek a dobrou česnečku.

Nápoje:
K pití tu mají Dalšickou jedenáctku a třináctku, pro konzervativce Plzeň a pro řidiče čepovaného Birela. Vše otestováno a vše s nejvyšší spokojeností.
Co lze ještě ocenit je výběr vína, k mání mají slušnou řadu moravských přívlastkových vín a to za cenu srovnatelnou s běžnými obchody, cemuž se doteď slušně podivuju. Krom toho si můžete vybrat i z několika lahví argentinských vín za obdobně příjemnou cenu.

Jídelák:
Člověk by čekal nějaký styl ale ne, přinesli mi zelený desky co pamatují založení a v nich strojopisem vytisklé A4 papíry ve vajglama propálených ušmudlaných eurosložkách. Říkal jsem si, že sem dostal zrovna lístek po nějakém praseti, což by stejně neomlouvalo, ale později jsem si řekl opětovně o lístek a byl místy obdobně perforovaný.
Co se týče výběru, je z čeho. Zase jsem se rozhodoval asi patnáct minut, než jsem zvolil pokrm z několika kandidátů. Opravdu široký výběr mas všech barev a způsobů.

Obsluha:
Kvalita, ani jeden číšníků, servírku zde bohužel nepamatuji, který mě zde kdy obsluhoval se nedopustil snad jediné chybky. Vždy příjemní, profesionální a pohotoví. Pozdrav u stolu, nechal nás hezky vybrat, popřál dobrého chutnání a po jídle se mile optal zda nám chutnalo. Po dopitém pivě jsme nemuseli dlouho čekat na optání opáčka.

Čistota:
Interiér a stoly jsou čisté až na jednu věc - pivní podtácky. Mají tu ty stylové keramické podtácky co přidělávají číšníkům práci a po celodenním používání pár exeplářů jeví značné známky znečištění. Papírové podtácky jsou rozhodně lepší po všech stránkách. Jsou hygieničtější a tím, že sají vlhkost si host nebrindá kapky z oroseného pulitru po cestě mezi podtáckem a vlastním klínem. Na zahrádce bohužel nebyly podtácky vůbec žádné.

Rychlost:
Jídlo bylo cobydup, možná proto ten pán furt dupal. S rychlostí jsem zde spokojen.

WC:
Záchody jsou tu opravdu unikátní, když jsem tu byl poprve, měl jsem dojem jestli náhodou nečůrám do umyvadla. Z praktického hlediska ale není o co stát, ve večerních hodinách je tento designový skvost již kvalitně ochcaný a nepůsobí moc čistě. Místo rolovacího ručníku bych také raději přivítal papírové utěráky.

Cena:
Přijde mi to nevyvážené, ceny některých pokrmů případně pití jsou neúměrně drahé na úkor jiných, které jsou srovnatelné s mnohem nižší úrovní zařízení. Co nasazuje cenám korunu jsou steakové omáčky. Pepřová omáčka za 50Kč, to je výsměch. Možná je tak drahá proto, že vám ji dají celou polévkovou misku ale já se ptám proč? Já k jednomu steaku nesním polévkovou misku omáčky a pochybuji, že někdo ano. Dávám si steak a ne svíčkovou. A odmítám platit nekřesťanské peníze za to co je v nepotřebném množství. Další věc je automatický kuvér ke každému jídlu, další navýšení výsledné ceny za nic, to nesnáším. Ve výsledku se zde dobře najíte ale zaplatíte víc než za co to stojí.

Celkem:
Kočka je dobrá restaurace se solidní kuchyní, profesionální příjemnou obsluhou v příjemném prostředí, která si těmito věcmi vytváří vyšší standard, který následně ztrácí na maličkostech jako automatický kuvér, špinavá leč originální toaleta, ušmudlaný jídelní lístek apod. Jenže mě tyto detaily dohromady docela vadí. Jsou věci co tu stojí za zastavení a věci co nikoliv.


Grand Restaurant Zelená kočka
Telefon: (+420) 775 566 570
Web
Na mapy.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat